*GEOMETRİ MODA İLE BULUŞUYOR: “GEOMETRICI FASHION SHOW”
** Merih Şuğle Ortaokulu, uluslararası bir iş birliğine imza atarak, İspanya ortaklığında yürütülen “Geometrici Fashion Show” adlı eTwinning projesi ile dikkat çekiyor. Matematik ve sanatın estetik birleşimini gözler önüne seren bu yaratıcı proje, öğrencilerin hem akademik hem de sanatsal yönlerini geliştirmeyi hedefliyor. Proje, Merih Şuğle Ortaokulu’ndan **Meryem Sali** ve **Nilay Yıldız Kırmacıoğlu** öncülüğünde hayata geçirildi. Öğrenciler, geometrik şekilleri ve matematiksel kavramları modaya uyarlayarak sıra dışı kıyafet tasarımları oluşturdular. Hazırlanan bu özgün tasarımlar, okulda düzenlenen özel bir defilede sergilendi. Etkinlikte, hem öğrencilerin yaratıcılığı hem de matematiksel bilgilerini görsel hale getirme becerileri izleyicilerden büyük beğeni topladı. Projenin İspanyol ortağı olan okul ile yürütülen çevrim içi atölyeler sayesinde kültürler arası etkileşim sağlanırken, yabancı dil becerileri de desteklendi. Avrupa genelinde ilgi gören proje, eTwinning platformunda örnek uygulamalar arasında gösterilmeye aday. “Geometrici Fashion Show”, öğrencilerin matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlamanın yanı sıra; takım çalışması, sunum becerileri ve dijital okuryazarlık gibi 21. yüzyıl becerilerini kazandırma noktasında da önemli bir rol oynuyor.
Geometrici Fashion Show
Türkiye: Merih Şuğle Ortaokulu
İspanya:
Proje, matematik ve görsel sanatlar alanlarını entegre eden, disiplinlerarası bir eTwinning projesidir.
Bu projenin temel amacı, öğrencilerin matematiksel kavramları (özellikle geometri) günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlamak ve bu bilgileri yaratıcı bir şekilde modaya uyarlayarak görselleştirmelerine fırsat tanımaktır. Ayrıca, öğrencilerin dijital becerilerini, yabancı dil kullanımını, kültürel farkındalıklarını ve takım çalışması becerilerini geliştirmek hedeflenmektedir.
Geometrik şekillerin ve kavramların günlük hayatta kullanımlarını fark ettirmek
Sanat ve matematik disiplinlerini birleştirerek disiplinlerarası öğrenmeyi desteklemek
Öğrencilerin özgün kıyafet tasarımları yapmalarını sağlamak
Dijital araçlarla sunum yapma, poster hazırlama, anket oluşturma gibi beceriler kazandırmak
Öğrencilerin yabancı dil becerilerini geliştirmek (İngilizce terimlerle çalışma, sunumlar vb.)
Avrupa'daki akranlarıyla iş birliği yaparak kültürlerarası iletişim kurmalarını sağlamak
yüzyıl becerileri olan problem çözme, yaratıcılık, iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmek
Tanışma ve Planlama (Kasım-Aralık)
Ortak okullar tanıtılır
Twinspace kullanımı öğretilir
e-Güvenlik kuralları hatırlatılır
İçerik Üretimi ve Çalışmalar (Ocak-Nisan)
Geometrik şekillerle ilgili araştırmalar ve sunumlar
Öğrenciler kendi kıyafet tasarımlarını çizer ve oluşturur
Dijital araçlarla poster, katalog ve video tasarımları yapılır
Karşılıklı geri bildirimler ve oylamalar yapılır
Defile ve Paylaşım (Mayıs)
Okullarda düzenlenen “Geometrik Moda Defilesi” etkinliği
Fotoğraflar, videolar ve geri bildirimler Twinspace’e yüklenir
Katılım belgeleri hazırlanır
Öğrenci ve öğretmen anketleri (başlangıç ve bitiş)
Akran değerlendirme formları
Süreç değerlendirme anketleri
Ortak okul öğretmenlerinin geri bildirim toplantısı
Öğrenci ürünlerinin (poster, defile, katalog vb.) rubriklerle değerlendirilmesi
Proje çıktılarının okul panolarında sergilenmesi
Okulun web sitesinde proje haberlerinin yayınlanması
Yerel basın ve sosyal medya hesaplarında duyurular yapılması
eTwinning Türkiye forumlarında proje paylaşımı
Proje sunumlarının öğretmenler kurulu ve veli toplantılarında tanıtılması
eTwinning Ulusal Kalite Etiketi başvurusu yapılması
Öğrencilerin matematiği günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerinin gelişmesi
Yaratıcılık ve özgün tasarım yapma becerilerinin artması
Farklı kültürlerle tanışma ve dijital iş birliği deneyimi kazanılması
Kaliteli bir eTwinning projesi olarak Ulusal ve Avrupa Kalite Etiketi alınması
Gelecekte STEM+Sanat tabanlı projelere yönelik öğrenci ilgisinin artması
“Geometrici Fashion Show” eTwinning projesine uygun bir şekilde kullanılan Web 2.0 araçları ve kullanım amaçları
Araç | Kullanım Amacı |
---|---|
Canva | Poster, afiş, katalog, defile davetiyesi ve sosyal medya görselleri tasarımı |
Pixton | Öğrenciler arası dijital tanışma ve eğitsel çizgi romanlar oluşturma |
Padlet | Ortak fikir panoları, fotoğraf ve fikir paylaşımı |
Google Forms | Başlangıç ve bitiş değerlendirme anketleri, oylamalar |
WordArt | Geometrik kavramlarla ilgili sözcük bulutu oluşturma |
Mentimeter / Slido | Canlı anketler, kelime bulutu ve geri bildirim alma |
Jigsaw Planet | Proje logosu için eğlenceli yapboz etkinlikleri |
Voki | Öğrencilerin avatar oluşturup kendilerini İngilizce tanıtmaları |
ThingLink | Giysi tasarımlarına etkileşimli açıklamalar ekleme |
Renderforest / Animoto | Defile ve proje tanıtım videoları hazırlama |
Book Creator | Öğrencilerin çalışmalarından oluşan dijital katalog ve e-kitap oluşturma |
Kahoot / Quizizz | Geometri konulu eğitsel oyunlar, proje içi bilgi yarışmaları |
Twinspace (eTwinning platformu) | Tüm içeriklerin paylaşımı, iş birliği ve iletişim alanı |
Dijital okuryazarlık ve medya tasarımı
İş birliği içinde içerik üretimi
Yaratıcı düşünme ve sunum becerileri
Etkili iletişim ve yabancı dil pratiği
Eğlenceli ve motive edici öğrenme ortamları oluşturma