GEOMETRİ MODA İLE BULUŞUYOR: “GEOMETRICI FASHION SHOW” PROJESİ

GEOMETRİ MODA İLE BULUŞUYOR: “GEOMETRICI FASHION SHOW” PROJESİ

04.06.2025 139

*GEOMETRİ MODA İLE BULUŞUYOR: “GEOMETRICI FASHION SHOW”

 

**   Merih Şuğle Ortaokulu, uluslararası bir iş birliğine imza atarak, İspanya ortaklığında yürütülen “Geometrici Fashion Show” adlı eTwinning projesi ile dikkat çekiyor. Matematik ve sanatın estetik birleşimini gözler önüne seren bu yaratıcı proje, öğrencilerin hem akademik hem de sanatsal yönlerini geliştirmeyi hedefliyor.   Proje, Merih Şuğle Ortaokulu’ndan **Meryem Sali** ve **Nilay Yıldız Kırmacıoğlu** öncülüğünde hayata geçirildi. Öğrenciler, geometrik şekilleri ve matematiksel kavramları modaya uyarlayarak sıra dışı kıyafet tasarımları oluşturdular. Hazırlanan bu özgün tasarımlar, okulda düzenlenen özel bir defilede sergilendi. Etkinlikte, hem öğrencilerin yaratıcılığı hem de matematiksel bilgilerini görsel hale getirme becerileri izleyicilerden büyük beğeni topladı.   Projenin İspanyol ortağı olan okul ile yürütülen çevrim içi atölyeler sayesinde kültürler arası etkileşim sağlanırken, yabancı dil becerileri de desteklendi. Avrupa genelinde ilgi gören proje, eTwinning platformunda örnek uygulamalar arasında gösterilmeye aday.   “Geometrici Fashion Show”, öğrencilerin matematiği günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlamanın yanı sıra; takım çalışması, sunum becerileri ve dijital okuryazarlık gibi 21. yüzyıl becerilerini kazandırma noktasında da önemli bir rol oynuyor.

 

 

 

PROJE ADI

Geometrici Fashion Show


PROJE ORTAKLARI

  • Türkiye: Merih Şuğle Ortaokulu

  • İspanya:

Proje, matematik ve görsel sanatlar alanlarını entegre eden, disiplinlerarası bir eTwinning projesidir.


PROJE AMACI

Bu projenin temel amacı, öğrencilerin matematiksel kavramları (özellikle geometri) günlük yaşamla ilişkilendirmelerini sağlamak ve bu bilgileri yaratıcı bir şekilde modaya uyarlayarak görselleştirmelerine fırsat tanımaktır. Ayrıca, öğrencilerin dijital becerilerini, yabancı dil kullanımını, kültürel farkındalıklarını ve takım çalışması becerilerini geliştirmek hedeflenmektedir.


PROJE HEDEFLERİ

  • Geometrik şekillerin ve kavramların günlük hayatta kullanımlarını fark ettirmek

  • Sanat ve matematik disiplinlerini birleştirerek disiplinlerarası öğrenmeyi desteklemek

  • Öğrencilerin özgün kıyafet tasarımları yapmalarını sağlamak

  • Dijital araçlarla sunum yapma, poster hazırlama, anket oluşturma gibi beceriler kazandırmak

  • Öğrencilerin yabancı dil becerilerini geliştirmek (İngilizce terimlerle çalışma, sunumlar vb.)

  • Avrupa'daki akranlarıyla iş birliği yaparak kültürlerarası iletişim kurmalarını sağlamak

    1. yüzyıl becerileri olan problem çözme, yaratıcılık, iletişim ve iş birliği becerilerini geliştirmek


UYGULAMA SÜRECİ

  1. Tanışma ve Planlama (Kasım-Aralık)

    • Ortak okullar tanıtılır

    • Twinspace kullanımı öğretilir

    • e-Güvenlik kuralları hatırlatılır

  2. İçerik Üretimi ve Çalışmalar (Ocak-Nisan)

    • Geometrik şekillerle ilgili araştırmalar ve sunumlar

    • Öğrenciler kendi kıyafet tasarımlarını çizer ve oluşturur

    • Dijital araçlarla poster, katalog ve video tasarımları yapılır

    • Karşılıklı geri bildirimler ve oylamalar yapılır

  3. Defile ve Paylaşım (Mayıs)

    • Okullarda düzenlenen “Geometrik Moda Defilesi” etkinliği

    • Fotoğraflar, videolar ve geri bildirimler Twinspace’e yüklenir

    • Katılım belgeleri hazırlanır


DEĞERLENDİRME

  • Öğrenci ve öğretmen anketleri (başlangıç ve bitiş)

  • Akran değerlendirme formları

  • Süreç değerlendirme anketleri

  • Ortak okul öğretmenlerinin geri bildirim toplantısı

  • Öğrenci ürünlerinin (poster, defile, katalog vb.) rubriklerle değerlendirilmesi


YAYGINLAŞTIRMA (DISSEMINATION)

  • Proje çıktılarının okul panolarında sergilenmesi

  • Okulun web sitesinde proje haberlerinin yayınlanması

  • Yerel basın ve sosyal medya hesaplarında duyurular yapılması

  • eTwinning Türkiye forumlarında proje paylaşımı

  • Proje sunumlarının öğretmenler kurulu ve veli toplantılarında tanıtılması

  • eTwinning Ulusal Kalite Etiketi başvurusu yapılması


BEKLENEN SONUÇLAR

  • Öğrencilerin matematiği günlük yaşamla ilişkilendirme becerilerinin gelişmesi

  • Yaratıcılık ve özgün tasarım yapma becerilerinin artması

  • Farklı kültürlerle tanışma ve dijital iş birliği deneyimi kazanılması

  • Kaliteli bir eTwinning projesi olarak Ulusal ve Avrupa Kalite Etiketi alınması

  • Gelecekte STEM+Sanat tabanlı projelere yönelik öğrenci ilgisinin artması


 

Geometrici Fashion Show” eTwinning projesine uygun bir şekilde kullanılan Web 2.0 araçları ve  kullanım amaçları


KULLANILAN WEB 2.0 ARAÇLARI VE AMAÇLARI

AraçKullanım Amacı
Canva Poster, afiş, katalog, defile davetiyesi ve sosyal medya görselleri tasarımı
Pixton Öğrenciler arası dijital tanışma ve eğitsel çizgi romanlar oluşturma
Padlet Ortak fikir panoları, fotoğraf ve fikir paylaşımı
Google Forms Başlangıç ve bitiş değerlendirme anketleri, oylamalar
WordArt Geometrik kavramlarla ilgili sözcük bulutu oluşturma
Mentimeter / Slido Canlı anketler, kelime bulutu ve geri bildirim alma
Jigsaw Planet Proje logosu için eğlenceli yapboz etkinlikleri
Voki Öğrencilerin avatar oluşturup kendilerini İngilizce tanıtmaları
ThingLink Giysi tasarımlarına etkileşimli açıklamalar ekleme
Renderforest / Animoto Defile ve proje tanıtım videoları hazırlama
Book Creator Öğrencilerin çalışmalarından oluşan dijital katalog ve e-kitap oluşturma
Kahoot / Quizizz Geometri konulu eğitsel oyunlar, proje içi bilgi yarışmaları
Twinspace (eTwinning platformu) Tüm içeriklerin paylaşımı, iş birliği ve iletişim alanı

 


Bu Araçlarla Kazanılan Beceriler:

  • Dijital okuryazarlık ve medya tasarımı

  • İş birliği içinde içerik üretimi

  • Yaratıcı düşünme ve sunum becerileri

  • Etkili iletişim ve yabancı dil pratiği

  • Eğlenceli ve motive edici öğrenme ortamları oluşturma